Comunicat en relació al coronavirus

14/03/2020

Comunicat en relació al coronavirus

Degut a l'alerta sanitària que estem vivint com a conseqüència de l'expansió del coronavirus i amb la intenció de minimitzar riscos i possibles contagis, sol·licitem a tots els convilatants, tant als que residim de manera habitual a la població com els que ho feu com a usuaris de segona residència, un acte de reflexió i sobretot de responsabilitat a favor del benestar i salut de tothom.

Des de l'Ajuntament de La Figuera aconsellem un autoconfinament en la major mesura possible. No fer desplaçaments a altres poblacions a no ser que sigui estrictament necessari (visites mèdiques, compra d'alimentació o medicaments).

Recomanem, seguint les indicacions de la Conselleria de Salut, evitar al màxim el contacte entre els nens i la gent gran, ja que els infants són els majors portadors del virus sense desenvolupar-lo o de manera molt lleu i els avis la població de major risc.

Sabem que això i a causa de la suspensió de les classes pot ser un trasbals per moltes famílies, però és una mesura totalment necessària.

Extremeu la neteja en tots els aspectes: rentat de mans continu, ventilació d'habitacions, utilitzar mocadors de paper d'un sol ús.

Extremeu el contacte amb els altres: no doneu la mà, no feu petons ni abraçades, manteniu la distància prudencial d'1 metre com a mínim.

Segons la resolució SLT/737/2020 del Departament de Salut queden tancats tots els bars, restaurants i altres establiments durant un mínim de 15 dies. També quedaran suspeses totes les activitat que suposi una trobada d'un col·lectiu.

Les oficines municipals romandran tancades al públic fins nou avís. L'atenció al públic es farà de forma telefònica i telemàtica.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Enllaços que poden ser d'interès: